Tiedote Perhehoitoyksikkö Kanervan alueen kuntien perhehoitajille 8.12.2020

Hyvät Perhehoitajamme,

Kanta-Hämeen maakunnassa ollaan parhaillaan koronan (COVID -19) leviämisvaiheessa. Ensiarvoisen tärkeää on nyt noudattaa hallituksen suosituksia turvaväleistä, kokoontumisista, maskien käytöstä, liikkumisesta sekä käsihygieniasta ja oikeasta yskimis- ja aivastamistekniikasta kaikessa toiminnassa.

Perhehoidon osilta Kanervan alueella pyritään jatkamaan toimintaa mahdollisimman normaalisti, mutta kaikkien kannalta turvallisesti, lasten ja perhehoitajien hyvinvointi huomioiden.

Tukiperhetoiminnan ja sijaishoidon kannalta tärkeää on, että

• molemmat perheet sitoutuvat noudattamaan viranomaisten ohjeita liittyen suojautumiseen koronavirukselta
  • lapset eivät liiku perheestä toiseen, mikäli heillä on minkäänlaisia oireita TAI jos perheenjäsenistä joku on sairaana eikä koronatestiä ole tehty ja tuloksia saatu TAI perheestä joku on asetettu karanteeniin

Lähtökohtana on, että perheet pystyisivät luottamaan toisiinsa, mutta kehotamme tukiperhe-/sijaisvanhempia varmistamaan lapsen ja perheenjäsenten terveydentilan aina ennen tukiviikonloppua.

Kanta-Hämeen pandemiaryhmä on antanut suosituksen etätöiden tekemisestä kaikilla niillä työpaikoilla, joissa se on mahdollista. Tämän suosituksen johdosta Kanervan henkilökunta arvioi läsnäolonsa tarpeellisuuden palavereissa tapauskohtaisesti ja osallistuu osaan tapaamisista etänä.

Perhehoitajien tukikäynnit pyritään hoitamaan normaalisti, edellyttäen kuitenkin, että kaikki osapuolet ovat täysin oireettomia. Kotikäynneillä ja kaikissa tapaamisissa, joissa ollaan fyysisesti läsnä, työntekijämme käyttävät maskeja. Tässä tilanteessa vahva suosituksemme on, että tapaamisissa myös perhehoitajat käyttäisivät maskia.

Olkaa rohkeasti yhteydessä meihin, mikäli jokin asia askarruttaa!

Hyvää Joulunodotusta toivottelee Kanervan väki:

Eija (0505651310), Marika M(0408246168), Marika T(0503237137), Riitta(0405330392), Mirva (0408246063) ja Anne (0504385577)